Een succesvolle beursstand
Op een beurs staan vaak tientallen stands. Hoe val je als op in de massa en hoe zorg je ervoor dat bezoekers op jouw stand afstappen en niet op die van de buren?
1. Trek de aandacht
- Veel volk, veel lawaai, veel organisaties met elk hun eigen boodschap… een beurs kan een echte warboel zijn!
- Bezoekers worden van alle kanten overspoeld met informatie, waardoor je een goede eerste indruk moet maken als je op het einde van de dag nog in hun hoofd wil zitten.
- Met een origineel en creatief concept kan dat en grijp je de aandacht van voorbijgangers.
- Zorg voor een interactief doe-element aan je stand (bv. een wedstrijd waarmee je iets kan winnen) en spreek voorbijgangers actief aan.
2. Een open stand nodigt uit
- Eenmaal je de aandacht van de bezoeker hebt, is het tijd om hem dichterbij te laten komen.
- Kies daarom voor een open opstelling die vanaf verschillende zijden toegankelijk is. Dat geeft een uitnodigende en ruime indruk.
- Ook de houding van de aanwezige medewerkers is belangrijk: wie rechtstaat en zich niet achter een laptop verstopt, verkleint de drempel om aangesproken te worden.
3. Herkenbare stijl
- Zorg ervoor dat de stijl van jouw stand en promotiemateriaal dezelfde is.
- Gebruik niet alleen dezelfde logo’s en slogans, maar ook dezelfde beelden en kleuren in de huisstijl.
- Een consistente stijl is een rode draad door al onze communicatiemiddelen, straalt stabiliteit uit en is een extra troef om sneller herkend te worden.
- Zorg dat ook de medewerkers achter de stand herkenbaar zijn via bv. een Linx+ t-shirt.
- Denk ook aan de aankleding van de tafels met een rode doek. Gebruik hiervoor onze Linx+ promobox.
4. Denk aan twijfelaars
- Niet iedereen houdt ervan om aangesproken te worden aan een beursstand.
- Sommige mensen zijn dan weer gewoon op zoek naar informatie en hebben geen behoefte aan een (promo)gesprek.
- Leg daarom genoeg flyers en brochures op een zichtbare plaats – extra handig wanneer iedereen in gesprek is en bezoekers eventjes moeten wachten…
- Een goodiebag met een visitekaartje, folder, cadeautje… is ook een mooie manier om geïnteresseerden alle promotiemateriaal en contactgegevens mee te geven naar huis.